Aşağıda
belirtilen araştırmalar SED’in amaçları doğrultusunda yayım kapsamındadır:
• Eğitimin her kademesinde yer
alan sorunları ve uygulamalarını araştıran, sorgulayan ve geliştiren bilimsel
araştırmalar,
• Eğiticilerin yeterliklerini ve uygulama
etkinliklerini kolaylaştırmaya yönelik bilimsel araştırmalar,
• Eğitimin tüm alanlarıyla ilgili nicel, nitel ve
karma yöntemlerle tasarlanan özgün araştırmalar,
• Eğitimin her kademesinde yer alan öğrencilerin
bütüncül gelişimlerine katkı sağlayabilecek bilimsel araştırmalar,
• Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun, özgün ve
eğitime yönelik kuram, model, araştırma metodolojisini değerlendiren bilimsel
araştırmalar,
• Farklı çalışma alanlarındaki araştırmacıların bir
araya gelerek yaptıkları disiplinlerarası bilimsel araştırmalar,
• Eğitim teknolojisi ve öğretim materyallerinin
geliştirilmesini, sınanmasını ve öğretim etkinliklerine entegrasyonunu
hedefleyen bilimsel
araştırmalar.
Dergiye
gönderilen makaleler ilk olarak şekil incelemesinden geçirilir. Dergi şablonuna
uygun olarak hazırlanan makaleler daha sonra ilgili editörlere gönderilir.
Editörler ve Yayın Kurulu tarafından derginin yayın ilkelerine uygunluğu
incelenir ve uygun görülen makaleler alan editörlerine yönlendirilir.
Makaleler, alan bilgisine katkıları açısından alan editörleri tarafından
incelenir ve uygun görülen makalelere hakem atanır. Ön inceleme aşamasında
makalenin yayın etiğine uygunluğu, dergi yayın ilkelerine uygunluğu, bilimsel
açıdan özgünlüğü ve güncelliği, eğitime katkısı, yazım kurallarına ve makale
yazım şablonuna uygunluğu göz önünde bulundurulur. Gerek duyulması durumunda
çalışmalar; hakemlerden gelen eleştiri ve öneriler doğrultusunda düzeltmelerin
yapılması için yazarlara geri gönderilir.
Açık erişim politikası gereğince, dergi sayıları ve
makaleler derginin web sayfasında yer alır ve makalelerin tam metinlerine pdf
dosyası olarak erişilebilir.
· e-ISSN: 2791-870X
· Başlangıç: 2021
· Yayıncı: Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi